Welcome you are visitor no

Saturday 17 August 2013

MINYAK JARAK

castor-oil-and-bean
MINYAK JARAK
credit to : Serba guna

Minyak jarak adalah minyak yang sangat bermanfaat terutama untuk perawatan rambut dan pertumbuhan rambut. Ini adalah pencahar dan berasal dari biji jarak. Minyak yang berwarna kuning seperti mustard halus tetapi sebenarnya tidak ada minyak mustard. Minyak jarak kaya akan vitamin E dan mengandung banyak mineral dan protein. Ini memiliki banyak manfaat untuk kulit Anda karena memiliki sifat antibakteri dan antijamur yang kuat. Hal ini biasa bahwa ia memiliki banyak manfaat tetapi alasan utama adalah karena asam lemak yang dikandungnya.Ini terdiri dari 91% asam oleat risin, yang merupakan kimia zat antibakteri yang sangat kuat.

Anda mungkin bertanya pada diri sendiri "mengapa baik untuk rambut Anda"? Hal ini karena anti-inflamasi properti. Rambut kami terdiri dari akar yang sangat kecil dan sirkulasi darah yang tepat karena itu sangat penting bagi rambut kita. Minyak ini sangat bermanfaat untuk alasan ini karena sangat meningkatkan sirkulasi darah di sekitar kulit kepala. Satu dapat dengan mudah menerapkannya ke kulit kepala dan pijat itu dalam selama beberapa menit. Sirkulasi darah sangat penting untuk pertumbuhan rambut seperti itu seperti memberikan air untuk tanaman.
Jika Anda ingin membuat rambut Anda terlihat kuat dan aktif untuk rambut tumbuh, maka Anda harus mulai mempertimbangkan minyak jarak. Hal ini sangat efektif terutama minyak dan sangat baik untuk mengurangi rambut rontok. Jika Anda botak dan Anda ingin tumbuh rambut, lalu menengadah untuk minyak ini.

Ada banyak orang yang menderita infeksi kulit kepala karena diet yang tidak benar mereka atau kekurangan gizi. Polusi juga merupakan salah satu alasan yang menyebabkan infeksi kulit kepala atau rambut. Mencuci rambut yang baik tetapi mencuci setiap hari justru berakibat melemah dan kering rambut Anda, membuatnya rapuh. Seperti yang saya jelaskan sebelumnya, minyak jarak adalah antibakteri dan antijamur sehingga baik bahwa Anda menggunakan minyak alami untuk mengobati kulit kepala Anda. Patch botak juga dapat dicegah dengan menggunakan minyak jarak. Kurap dan banyak gangguan kulit kepala lainnya diperlakukan dengan minyak jarak dan perusahaan farmasi banyak yang masih meningkatkan kualitasnya dengan penelitian dan produk mereka.

Berakhir split merupakan masalah utama dari kita tetapi tidak dapat dengan mudah diobati dengan produk obat. Minyak yang tinggi dalam vitamin E dan nutrisi lainnya yang beragam dengan mudah menembus kulit kepala untuk memelihara pohon ini dan karena itu mengurangi berakhir split. Properti terbaik dari minyak ini adalah omega 6 asam lemak konten, yang sangat bagus untuk mengobati pertumbuhan rambut manusia dan mengurangi berakhir split. Ketombe dapat juga diobati dengan minyak jarak tetapi minyak lain biasanya digunakan untuk tujuan ini sebagai gantinya.Hal ini juga membantu dalam melembabkan kulit dan mencegah kulit kering atau tidak sehat.

Minyak jarak memiliki banyak manfaat besar jika Anda menggunakannya cukup. Anda dapat memilih untuk menggunakannya pada kulit Anda, rambut Anda dan untuk tujuan lain juga. Minyak jarak adalah tipe khusus dari minyak sayur. Ada juga minyak lain yang mirip dalam tampilannya minyak jarak tetapi mengandung manfaat yang berbeda sebagai komposisi mereka. Pilih minyak sayur Anda dengan bijaksana dan tentunya konsultasikan dengan pakar rambut yang lebih ahli. Sekian ulasan tentang Minyak Jarak Untuk Rambut dan Kulit kepala juga tentunya.


castor-plant







Apakah Faedah Kesihatan Minyak Castor/ Jarak?

Minyak daripada biji kacang kastor digunakan untuk banyak masalah kesihatan yang sering anda hadapi setiap hari, 

seperti:

Sembelit - Sebagai ubat alternatif, minyak kastor adalah julap yang amat berkesan. Ia memberikan kelegaan sementara kepada cirit-birit dan sembelit. (sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu, pengunaan berlebihanan adalah memudaratkan)

Kurap - asid Undecylenic, yang merupakan salah satu daripada bahan aktif minyak kastor, membantu merawat kurap dan jangkitan kulat.

Masalah Kulit - Castor minyak mengandungi asid ricinoleic, anti-radang pada kulit. Ia menyediakan rawatan untuk luka kecil, terbakar, melecet, selaran matahari dan mencegah masalah kulit seperti jerawat dan ekzema.

Selain daripada itu, salah satu daripada faedah minyak kastor dalam melembabkan kulit. Ia berfungsi sebagai emolien semula jadi, yang merangsang pengeluaran kolagen dan elastin yang menghidrat dan melembapkan kulit.

Ia merawat kedutan, membaiki dan menyegarkan kulit supaya ia kelihatan sempurna dan lancar. Apabila digunakan dengan kerap, minyak kastor juga membantu mengurangkan lingkaran hitam di bawah mata anda.

Selain daripada itu, minyak kastor semula jadi juga merawat jangkitan yis, masalah gastrousus, migrain, gangguan haid, dan kaki makan air.

Minyak Castor dikatakan boleh membantu Rawatan Masalah Kesihatan yang lebih serius, termasuk:

Sakit saraf sciatic - Minyak melegakan sciatia, satu keadaan yang menyakitkan yang dicirikan oleh sakit belakang dan kesakitan di anggota badan yang lebih rendah.

Kehilangan rambut - Salah satu faedah terapeutik minyak kastor adalah dalam rawatan pertumbuhan rambut. Minyak Castor membantu meningkatkan pertumbuhan rambut dan menjadikan rambut lebih sihat, lembut, lebih berkilat dan penuh.

Artritis - minyak Castor bertindak sebagai penawar semula jadi untuk artritis. Kerana ciri-ciri anti-radang, ia membantu sendi artritis urut dan sakit, otot letih.

Masalah limfa - Satu lagi faedah perubatan daripada minyak adalah dalam rawatan limfa. Minyak kastor merangsang aktiviti sistem limfa, yang bertanggungjawab untuk menghapuskan sisa metabolik badan.

Tumor - Dengan meletakkan pek minyak kastor (sekeping flanel direndam di dalam minyak kastor) ke atas tumor, ia boleh membantu mengurangkan kemunculan tumor dalam badan anda.

Di samping itu, minyak kastor juga dipercayai dapat membantu masalah saraf tertentu, seperti penyakit Parkinson, sklerosis berbilang dan cerebral palsy.

Dengan banyak manfaat kesihatan minyak kastor, ia adalah tidak hairanlah mengapa ia adalah salah satu daripada minyak yang paling bermanfaat untuk kita gunakan. Minyak kastor adalah benar-benar berharga, ubat organik yang boleh membantu.

Credits to : Castor Oil Uses!
A Comprehensive Castor Oil Resource
(goggle translate)









Pengunaan Minyak Castor / Minyak Jarak
Danica Collins




Adakah anda tahu ... bahawa minyak kastor, merupakan ubat tradisional, telah dikatakan mampu mengecilkan cyst dan tumor ...

membendung alkohol ... meringankan artritis ...merawat tahi lalat , ketuat dan kanser kulit ... dan juga rambut?

Yang pertama direkodkan minyak kastor menggunakan tarikh kembali ke Mesir purba, yang menggunakan minyak kastor untuk menggalakkan perawatan rambut yang panjang berkilat, dan untuk merawat mata dan kegatalan kulit.

Minyak Castor menikmati lonjakan populariti dalam zaman pertengahan, apabila orang Eropah yang digunakan merawat jangkitan kulit.

Minyak kastor mendapat perhatian dalam abad ke-20, apabila "bapa perubatan holistik," Edgar Cayce, mendakwa bahawa ia membantu memulihkan tisu limfa dalam usus kecil, sekali gus meningkatkan penyerapan asid lemak dan menggalakkan pertumbuhan dan membaiki tisu.

Minyak kastor dieksploitasi sepenuhnya pada abad ke-21. Minyak kastor merupakan bahan yang popular digunakan dalam kosmetik, dakwat percetakan, plastik, kereta dan pelincir enjin jet, rawatan anti-kulat dan ubat-ubatan moden.

Perubatan konvensional mengesyorkan minyak jarak sebagai laksatif dan ubat mata. Onkologi menggunakan minyak kastor dan ubat-ubatan kemoterapi pengangkutan untuk tumor kanser, dan obstetrik sering menggunakannya untuk merangsang kontraksi.

Minyak kastor kebanyakannya digunakan sebagai julap untuk melegakan sembelit dan merangsang 
penghadaman sihat, pelega kesakitan untuk otot dan sendi artritis

Agen anti-radang

Ubat untuk ketidakselesaan abdomen

Penawar untuk masalah kulit seperti kurap, kaki makan air dan ekzema

jeragat

Salap untuk luka terbuka

Rawatan dingin untuk rambut dan kulit

Sementara minyak kastor boleh disapu atau dimakan-Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menegaskan bahawa 1 sudu besar untuk orang dewasa dan 1 sudu teh untuk kanak-kanak adalah selamat untuk mengambil setiap hari.

Read more: http://undergroundhealthreporter.com/castor-oil-uses # ixzz2ZrlqZhCi

1 comment: